Sfeerverslag EK in Fermo, dag 0

Eerdere edities van dit verslag:

In vergelijking met 2 jaar geleden (EK schaken 2007 in Sibenik, Kroatie) konden Lars en ik ’s ochtends lekker rustig opstaan. In plaats van 09.00 uur werden we nu pas om 11.30 uur op Schiphol verwacht. Dit keer werden we dan ook door Sandra, Elin, Synne en Lova weggebracht. Dit is een stuk leuker en gezelliger dan met de taxi naar het treinstation te rijden. Na afscheid te hebben genomen vertrokken we om 08.59 richting de luchthaven. We arriveerden om 11.10 op Schiphol en dat was maar met een kwartiertje vertraging. Dat viel in ieder geval reuze mee.

De andere deelnemers, begeleiders en ouders druppelden ook al snel binnen en na de gebruikelijke paspoort- en bagagecontroles konden we ons naar Gate C08 begeven. Om 13.40 uur stegen we op en na een voorspoedige reis met onderweg fantastische panorama’s landden we om ca 16.00 uur op in Rome Fiumicino. Het was hier al lekker broeierig!

Na wat water te hebben ingeslagen vervolgden we onze reis per bus naar Hotel Gabbiano in Porto San Giorgio. Dit was een erg lange reis van +/- 286 km. De prachtige bergen en vergezichten maakten echter alles goed! Gelukkig reed de buschauffeur ook aardig door en kwamen we rond 19.30 uur aan.

Voor ik zo meteen iets zal vertellen over het hotel, geef ik hierbij de namen van de Nederlandse delegatie:

Schaaktrainers/begeleiders:

• Boris Friesen
  • Merijn van Delft

Spelers:

• Hugo ten Hartog, Roger Meng, Thomas Beerdsen en Anna Maja Kazarian (schaaktrainer Thomas Willemze)
  • Anne Haast, Lisa Schut en Benjamin Bok (schaaktrainer Robin Swinkels)
  • Christov Kleijn, Robin van Kampen en Leonore Braggaar (schaaktrainer Jop Delemarre)
  • Lars Vereggen, Lisa Hortensius, Diana Dalemans en Mahsa Bitalzadeh (schaaktrainster Petra Schuurman)
  • Evie Warmelink, Marcella Gunther en Sophia Thoma (schaaktrainer Dolf Meijer)
  • Sereyo Bekkink, Robin Lecomte, Ankit Mahji en Maaike Keetman (schaaktrainer Boris Friesen)

Ouders:

• Maja (Anna Maja)
  • Tamara (Diana)
  • ikzelf

Zo, en dan nu iets over hotel Gabbiano. Tja, je kunt het slechter treffen zullen we maar zeggen. Neem maar eens een kijkje op http://www.hotelgabbiano.net/: +/- 100 meter van de zee, 2x per dag een warme maaltijd, airconditioning zowel in de woonkamer/keuken als in de slaapkamer, een prachtig voetbalveld, prima personeel (al spreken ze maar een heel klein beetje Engels) enne… zal ik nog even doorgaan 😉 . We zullen ons hier de komende 11 dagen prima vermaken!

Na het heerlijke avondeten zijn we rond 22.00 uur naar onze kamer gegaan en meteen in diepe slaap gevallen.